torsdag 15 oktober 2009

Min icke-plats. En fotbollsarena.

Har just hittat ett förslag på att platsen ska omvandlas till två stora fotbollsplaner. Har ännu inte förstått om idén är fastställd eller om det fortfarande bara är ett förslag. Förmodligen är den fastställd. Gatubolaget som jag misstänkt har ett av husen på min plats är inte kvar. Alltså ser jag området som en icke-plats än så länge..

Läs mer här

Kanske är denna idé en god sådan. Kultur och sport i samma miljö.
Icke-platsen skulle då alltså rivas så som den ser ut nu och istället kläs in i konstgräs.

Kanske är detta det bästa förslaget hittills på vad som ska göras med denna plats?!

Men i såfall kan jag ju sluta tänka nu...

2 kommentarer:

Fredrik Jonsson sa...

Jag vet inte...? Jag gillade din tanke med segregation. Nu är det på väg att bli ett nöjespalats. Kanske en arena där segregationen splittras, är man anhängare av ett fotbollslag så försvinner de flesta kulturgränser. Men Vi mot DEM finns fortfarande kvar men nu mot ett annat lag hur intressant som helst. Jag tror inte du behöver vara orolig för att tänkt klart. Jag ändrar mig fem gånger om dagen men snart måste jag nog bestämma mig om det skall bli tid til att tänka kring redovisningen.

enannie sa...

Fotbollsarena är ju DERAS förslag på denna ickeplats, men vad är DITT förslag? Du behöver ju inte bry dig om vad DE har för planer för din plats... Som du skriver, ännu är den ju en ickeplats... Kör ditt race bara. :) Syns snart!