onsdag 24 juni 2009

Som en skattjakt, typ



I spelets första ruta står:
Bistå andra spelare, erbjud dig att hämta material och hjälp till med allt. Detta gör jag första dagen. Jag dokumenterar, kanske med kamera, annars i text och illustration. Det jag varit med om under dagen får ta mig vidare till nästa. Alltså; jag inspireras av dagens händelser. Och dessa får nästa dag ta mig vidare på nya oförutsedda uppdrag i min skattjakt. Mot ruta två, tre, fyra osv...

Kan man förstå vad jag menar?

Ett exempel:
Första dagen erbjuder jag människor min hjälp, kanske uppstår en dialog med någon som inspirerar mig att gå vidare till nästa ruta, nästa dag. Jag tänker också att jag kan ha regler för mig själv. En regel kan till exempel vara att det jag tar mig för ska vara en utmaning på något sätt. Så leder mig dagens utmaning till ny inspiration och mot morgondagens spelruta.


Syftet är att gå emot mitt egna sätt att annars spela livets spel. Jag brukar sällan sätta mig i annorlunda eller krångliga situationer eller interagera med människor jag inte känner. Det jag nu vill göra är att vissa dagar utsätta mig för nya människor och händelser och följa utan att i förväg tänka ut vart jag vill. Gestaltningen blir det jag dokumenterar under vägens gång. Så tänker jag nu i alla fall.

1 kommentar:

enannie sa...

Jag tycker inte om att du ska vara borta till onsdag. Jag tycker du ska vara hemma. Säg till när du vill ses efter du kommit hem. Jag lär gå med på vilken tid som helst, för jag behöver dina tankar. De är så bra.