torsdag 18 juni 2009

adjö american suburb



Arbetet föll på plats. Onsdagen gav mycket när vi alla fick prata om våra erfarenheter vi fått under spelets gång. Hela spelet är mycket lärorikt, det får mig att fundera så mycket på socialt samspel, den egna rollen och andras dito.
Ändå känns det skönt att släppa spelplanen och gå vidare.
Adjö du amerikanska förort.

Så fortsätter spelet. Nu med egen gestaltning.
Orden jag har att följa under närmsta tid lyder;

Bistå andra spelare, erbjud dig att hämta material och hjälpa till med allt
.


Olika tankar finns i mitt huvud, kanske ska jag erbjuda folk på stan min hjälp. Vad får man då för reaktioner?
En annan idé är att jobba utifrån ordet bistå, bistånd, rika länders bistånd till de som behöver hjälp...
Vad betyder det att hjälpa sina medspelare i livets spel? Kan man hjälpa till för mycket eller är hjälpen alltid något possitivt för alla mottagare?


Krönikan 5/2: Bistå inte korruptionen

Journalister, människorättsaktivister och politiker kämpar förgäves för Dawit Isaaks frigivning. Samtidigt skickar EU miljardbelopp i bistånd till staten som håller honom fängslad utan rättegång, skriver GP:s Abraham Staifo.

www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=122&a=474569


Jag behöver fundera mer på hur jag vill jobba. Ge mig gärna fler förslag.
Också behöver jag vila litet, en lugn helg är välkommen!

Inga kommentarer: