onsdag 10 juni 2009

American suburb




Wikipedia säger:

"Suburbs are commonly defined as smaller residential communities lying immediately outside a city. In the United States, suburbs have a prevalence of usually detached single-family homes. Some suburbs have a degree of political autonomy, and most have lower population density than inner city neighborhoods. Modern suburbs grew in the 20th century as a result of improved road and rail transport and an increase in commuting. Suburbs tend to proliferate around cities which ideally have an abundance of adjacent flat land. Any particular suburban area is referred to as a suburb, while suburban areas on the whole are referred to as the suburbs or suburbia, with the demonym being a suburbanite."




Staden tar form. Den amerikanska förorten växer fram och tanken är nu att färdigställa i kartong. Fasaderna kommer få ytor som liknar husen på fotot. Jag strävar efter att få det så likt som möjligt, men kanske förändras idéerna under vägens gång. Jag är öppen för förändring. Just nu känns det i alla fall bra att jobba såhär.

Jag tänker på filmen "Pleasantville".

Bara en sak... människorna som bor där är verkligen pjäser i ett spel. Allt ser identiskt ut och gräsmattorna har inte ens träd eller buskar. Ingenting ser egentligen levande ut. Bara praktiskt. Fint. Identiskt. Kan man leva så?

Så kom nya tillfälliga regler.

Min löd:

Du får inte förändra något material. Bara foga samman på nytt sätt.


ok. Innan regeln kom fogade jag samman kartongbitarna med limpistol.

Så till ny metod: vadsjuttonheterdet...jagharglömtdetnu. typiskt... ja såhär ser den metoden i alla fall ut.




Det var roligt att få en utmaning. Något som sätter ens idéer på prov lite granna. Jag är nyfiken på vad som komma skall.
Som sagt spelets regler.
Jag följer.
Som den pjäs på spelplanen jag numera (eller alltid) är.

















Inga kommentarer: