torsdag 11 mars 2010

signaler




jag lämnar härmed formen av hjärnan och koncentrerar mig på signalerna i detta spännande organ. Jag har skissat med ljus. Både rörliga bilder och stilla. Jag experimenterar med ljus och kamera för att hitta ett uttryck för hur det kan se ut i hjärnan i transit. Jag håller mig till icke föreställande bilder. Jag gillar det abstrakta. Jag vill lämna endel över till fantasin, inte skriva på näsan.
Föruton film och foto är jag sugen på att jobba tredimensionellt. Jag tänker organiska former och blinkande ljus.

Jag skissar vidare.

Och jag ska lyfta ut ljuset i rummet och börja forma.


Läste om konstnären Matti Kollioinen i tidningen Konstperspektiv och blev väldigt inspirerad.


Man machine 2




1 kommentar:

L sa...

Jag hade tur och kunde få plexiglas av pappa som jobbar med materialet ibland. Men man kan köpa det lite överallt tror jag, typ Bauhaus eller In-ex. Det finns ju färgat och ofärgat. Jag gillar att du tagit vidare ditt projekt. Signaler och ljus känns väldigt transit!