lördag 27 mars 2010

it´s a rollercoaster




Bubblor, fårhjärna, äckliga saker, mat, mögel, massor av foton, film och sist en ny väg, att jobba med ljus. Jag är mycket nöjd med min process som helhet. Jag har undersökt massor och jag har testat material jag aldrig trodde jag skulle arbeta med. Tex Jell-o och lysdioder. Styrkan är att jag verkligen jobbat och att jag lärt mig massa nya saker om en gestaltningsprocess. Synd bara att jag har en känsla av att snubbla i mål.
Föremålen i glashuset gick inte riktigt hem.
Men det var där jag var. Då.

Skillnaden mellan detta och tidigare projekt är att jag aldrig slutade göra. Jag siktade aldrig på en viss produkt. Mitt mål var att undersöka hjärnan. Kanske glömde jag mottagarna. Kanske var jag för upptagen av processen. Mitt projekt var ett experiment ända fram till mål.

S sa att hon tänkte på hjärnsubstans och Lennart Nilsson, bra! Lennart är min stora idol och hjärnsubstans är ju det jag jobbat med, jag blev glad av att höra det.

Men, nu ligger någonting grumligt i vägen. Trots det jag är ändå nöjd med min insats.

Ok, detta är en utbildning och man ska lära sig saker. Jag tar till mig av kommentarerna jag fått och siktar frammåt.

Ny vecka, Nytt tema

1 kommentar:

ellinor carlsson sa...

Hej Sofia! Jag är så himla ledsen att jag drabbades av akut minnesförlust och dumhet o missade utställningen på söndagen!! Sitter o kikar in era bloggar som plåster på såren o blir grymt nyfiken! :-) /ellinor