torsdag 18 mars 2010

ett fall.. och ett nytt hopp!




Idén med plexiglas skivor föll. Dels beroende på svårighet att sammanfoga, få vattentätt, hållbarhet, tyngd, massa saker. Också blev det ryskigt dyrt.
Istället kom jag att tänka på provrör. De är kliniska och skulle kunna passa med känslan jag vill få fram. Jag har köpt ett jättestort provrör. 70 cm i höjd. 15 cm i diameter. Jag har testat att fylla detta med jello, gröt och annat som kan likna hjärnan i min fantasi.



Med lysdioder i geggan fick jag riktigt fin effekt!





Imorgon ska jag också skriva ut några av bilderna jag tagit under projektets gång. A ska hjälpa mig att få till stora, blanka, fina kopior!

Dessutom ber jag om ursäkt för den allergi min baterieodling orsakat. Nu ska jag inte öppna den i skulptursalen mer. Hoppas inte någon blev allvarligt sjuk.

2 kommentarer:

Åsa Vildblomma sa...

vilken underbar effekt det blev, och bild!!
allergi - blev folk dåliga av odlingen. oj, konst har sitt pris alla gånger :-)

L sa...

jag gillar idén med provrör/cylindrar! det är skoj med saker som man kan se igenom, gå runt och som har en fysisk form.