fredag 5 mars 2010

bakterieodling


Jag har nu börjat på en bakterieodling i stort format. Agar Agar i botten av en stor plastlåda också jord, kaffe, saliv och massa annat därpå som ska stå till sig. Jag tänker följa bakteriernas tillväxt och se vad som händer.






Idag ska jag också få Kefirsvamp (bilden ovan) av en kvinna jag hittat på nätet. Svampen läggs i mjölk eller vatten och växer samtidigt som den gör mjölken till filmjölk. Det jag är mest nyfiken på är svampens utveckling och struktur.

Parallelt med detta har jag börjat skulprera i materialet Agar Agar. Vegetabiliskt gelatin. Jag tänker att jag ska forma fram en hjärna och sedan får vi se vad som händer. Kanske börjar den mögla?!

I samtal med N kom vi fram till att jag ska backa lite i processen och arbeta med ett sidospår till bakterieodlingen. därav Kefir och annat.

Planen är:

Jag är på gång.

Jag jobbar med ett paralellt spår till bakterierna

Kommer redovisa 25/3

1 kommentar:

L sa...

okey shit vad spännande att du ska börja skulptera i materialet! jag tycker ditt projekt är intressant. väntar med spänning på den där svampen.