söndag 27 december 2009

att välja utanförskap del 5

Jag har nu blandat bitar av mina olika ljudexperiment och sammanfogat dem tillsammans med lite nya ljud. Det har resulterat i ett ljudstycke på sju minuter. Och jag tror mig ha hittan en känsla av utanförskap. Jag har också experimenterat med rött, blinkande ljus. Det kan bli bra. Det kan också bli jobbigt att titta på. Vet inte om det är bra eller dåligt...Jag behöver lägga mer tid och energi på själva bilddelen, men det kan bli något.




Min koncentration ligger nu i dagarna på att färdigställa rapporten. En reflektion, en analys.
Kanske blir det den svåraste biten. Att överskåda sitt eget arbete och reflektera över det. Jag ska göra mitt bästa.

När rapporten väl är klar har jag lite kvar att sammanställa i projektet. Som alltså inte rymms i rapporten. Men det få bli så, helt enkelt.

Nedan följer en länk till ett program om gängkriminalitet i London. Det kan vara farligt att jämföra. Sverige är inte Storbritannien. Jag vill inte heller förstärka bilden av att förorten är farlig. Det är den inte. Inte farligare än centrum. Men problematiken i filmklippet finns nära oss.
Klippet är intressant för mitt projekt.

http://www.youtube.com/watch?v=-Y4WVo_pbm0

2 kommentarer:

Fredrik Jonsson sa...

Tack så mycket Jag känner attt jag vill bara ge gärnet den sista gestaltningen innan man tar på sig kullerbyttemagister kostymen. Jag har inte hört något om att vi skall träffas på skolan i morgon? Jag har inte planerat in det. Men vi kan väl höras av mycket via bloggandet hella den här veckan så blir det lite handledning iallafall. vi hörs Fredrk
PS jag skall titta mer på din blogg imorn jag har ont om tid i kväll mvh

Fredrik Jonsson sa...

Så nu är det imorgon... Jag får inget ljud på din filmsnutt. Det kanske inte skall vara det? Jag kollar imorgon om det är ändrat annars bara kommentera min tröghet till oförståelse.