fredag 4 december 2009

att välja utanförskap del 3


Jag har den senaste veckan jobbat med att skissa i ljud. Något blev det, jag vet inte vad men jag är igång. Nu gäller det bara att experimentera mera. Tror jag ska bege mig ut för att samla ljud.

Obehagliga ljud, små ljud, stora ljud. Alla tänkbara, användbara ljud.
Jag vill jobba med rummet och kanske använda mig av abstrakta bilder...
Tänker mig ljud från flera håll och kanske bilder. Det viktiga är känslan som infinner sig hos åhörarna. Jag vill ringa in känslan av utanförskap, gängtillhörighet, skola vs kriminalitet...







Här nedan finns mer inspiration


Finnbogi Petursson

David Byrne: Playing the building

1 kommentar:

Fredrik Jonsson sa...

Jag gillade dina ljud helmycket. Du har den förmågan jag saknar att göra något stort och svårt till enkelt och glasklart, Grattis! Det känns som om du nu BARA behöver finputsa och testa dina ljud ur olika synvinklar. Kanske göra det mer abstrakt vad vetjag... /Fredrik