fredag 8 januari 2010

så där, ja

Nu...snart får jag väl anse mig färdig. Är inte helt nöjd. Kan hinna att justera saker under helgen. Men vid denhär tiden i projektet vill jag bara redovisa och vara klar med arbetet.
Jag vill nytt nu!

Jag har ju inte lagt upp bild och ljud tillsammans här på bloggen... kanske dumt? Det är bara det att jag inte ville visa allt innan redovisningen...

Ljuden är i alla fall en bearbetning av det ni i gruppen hört hittills och bilderna är mycket mycket enkla. Jag ville hålla bilderna avskalade och har endast använt mig av svart, rött och vitt som ibland blinkar i takt, ibland bara ligger som en stilla bakgrund och ibland blandas vitt och svart i "myrornas krig". Bilderna finns där för att skapa fokus. För att publiken ska fokusera på ljudet och inte behöva fundera på vad som händer... Jag hoppas det fungerar.

Jag ville också arbeta enkelt för att få den avskalde känslan. Föreställande bilder hade kanske blivit för "inbjudande". Tanken är att publikens egna bilder i deras huvuden ska få komplettera ljudet de hör. Jag ville testa att arbeta abstrakt. Och det har jag gjort.

2 kommentarer:

Fredrik Jonsson sa...

Yes jag är besökare nr 100 på din blogg! Får jag en GB sandwish? Tack för kommentarerna Jag gillar när man säger uppriktigt vad som är asbra och vad som är halvbra. Det känns som man aldrig bli färdig. Jag kan säg att jag är imponerad av ditt sätt att arbeta abstrakt. Rent ärligt är det skitbra... Jag sitter brevid och avundas hur lätt du har det för att göra det enkelt,rent och abstrakt. det blir succe´ Jag känner själv att den bästa bilden jag fick fram var den helt avskalade och abstrakt rena med bara lite text projecerad på väggen. Men det kanske skall ta tid och möda innan man kommer dit. Lycka till nästa vecka/Mvh Fredirk

005 sa...

Hej och tack för spännande och mysig fredag! Jag babblade om en bok om krigandet, och lovade uppgifter på den. Så här: "On Killing" av Lt. Col. Dave Grossman (på engelska och tydligen obligatorisk läsning för officersutbildningen amerikanska marinkåren) Hej så länge!

Lene