onsdag 13 maj 2009

revansch

Jag försöker ignorera papprets kanter och måla ut, ta i, inte stoppa eller anpassa. Rasultatet blir en friare känsla både på papperet och i mig. Dessutom: ett färgglatt golv...
Jag nämnde idag de gamla uppspända dukarna jag har hemma. Har ju aldrig lyckats avsluta eller ens börja knappt eftersson jag brottas med att det ska bli så jävla fint... eller kanske är det så det var...förut....innan projektet...



Nu är det dags. Nu ska här målas över och det med KRAFT!
Fortsättningen på projektet är att övervinna dukhelvetet. Här ska målas bortom fint och fult och de gamla dukarna som följt mig genom flytt efter flytt och som nu skäms i min garderob ska integreras i arbetet. Japp.



Här är de skamsna............




... och jag ska ta revansch.

1 kommentar:

L sa...

Det är så tufft att du målar så stort och obehindrat. Jag gillar dina fotavtryck som finns i din senaste målning :)