onsdag 28 april 2010

konsekvenser 2





Jag jobbar vidare med tändstickor. Sen förra veckan har jag sammanfogat mina tändsticksfigurer till en enhet för att testa hur de verkar tillsammans. Jag har också börjat jobba större i kartong och papper som man kan se på bilderna här.





Man kan säga att jag har två spår just nu. Ett där jag testar större material och utgår från intervjuerna jag gjort.
Och ett spår där jag fortsätter att intervjua fler personer och bygger fler små tändsticksfigurer som jag sammanfogar till något stort.




Jag ritar ett sånt här papper för varje intervju jag gör. De röda fyrkanterna är händelser i personens liv, strecken och övriga rutor är konsekvenser.


Merete tipsade mig om en spännande konstnär som är mycket intressant. Kolla länken nedan!

www.rochellehaley.com

2 kommentarer:

www.meretelassen.com sa...

Hej Sofia
Jag såg dina tändsticke figurer i skulptursalen i går, de ser jätte intresanta ut. De ser verkligen levande ut, som en skapelse. Mycket dynamic i de som jag gillar.
Det skal bli roligt att titta på dina nya figurer också.

L sa...

Sofia!
Det var inte kommisarie Winter jag hade sett utan filmen "Om jag vänder mig om".
Det snöade i Kortedala idag förresten, när jag kom hem från Kings head låg det lite snö på marken. konstigt. ses på fredag!