tisdag 13 april 2010

konsekvenser 1

Ett första inlägg med tankar kring det individuella projektet på temat konsekvenser.
Jag vill börja arbeta kring ödet och dess konsevenser. Vissa tror på ödet och låter det vara en drivande kraft i beslut man tar genom livet, vissa tror inte alls och några kanske i efterhand kallar sådant som hänt för förutbestämt eller ödets väg.





Jag vill börja denna gestaltning med att intervjua olika människor. De ska få berätta om viktiga händerlser i sina liv och dess konsekvenser. Istället för att skriva ned det de berättar om vill jag rita kartor över deras liv. Lite som släktträd fast med händelser och konsekvensernas vägar genom livet.

Har inte funderat ut exakt hur jag vill gå till väga, men kanske ska varje person få berätta om fem viktiga händelser och deras konsekvenser. Jag kommer ha papper och penna till hands och dra kartor över det de berättar.


http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/existentiellt/frihet-ar-att-vaga-mota-sitt-ode_136198.svd

Inga kommentarer: