måndag 25 januari 2010

TRANSIT

Vi startade vt -10 med diskussion om begreppet driv. Många bra nottoisekundersfilmer skapades! Uppstarten var en bra igånsättare och jag känner mig taggad...




TRANSIT

övergång
transithall
förändring
där/här
då/nu
borta/hemma
transport
genomgång
omvandlas
tomrum
vakuum
färdas
nystart
ingenmansland
dötid
utveckling
frustration
genomfart
genomresa
ttransito
tid att tänka

Det första jag tänkte på var tonårstidens transit. Övergången från barn till vuxen. Distanskursen jag läser handlar om ungdomskultur i skola och samhälle och kanske vill jag koppla den kursen med det vi gör på HDK.

Jag läser alltså om ungdomskultur förr och nu. Vad som händer i kroppen och i psyket, vilket behov man har som tonåring att frigöra sig från föräldrar och hitta egna, nya grupper att identifiera sig med.

Jag vill börja rota i olika övergångar. Tex mellan barn och vuxen. Jag är intresserad av yttre och inre transformation. Jag börjar där. Har tänkt att skissa med hjälp av kameran.

Inga kommentarer: