måndag 10 augusti 2009

något nytt

Trött på mig



Denna dag är jag trött på mig. Trött på att analysera mig själv. Trött. Då kan det kännas som att man vill linda in sig i stark tråd och sluta tänka eller prata. Bara låta hjärnan vila.


När spelets regler är svåra att följa



Ibland går det bara inte att följa de förutsatta reglerna. Denhär rutan handlar om att vara fjorton år och vilja göra det man inte får. Eller att ha en önskan om att bli guidad av någon som är villig att anpassa reglerna så att livet blir lättare.
Detta kommer man stöta på i skolvärlden, hela tiden, varje dag. Och jag blir glad när jag tänker på att jag skulle kunna vara en sån som guidar.

Att samla ihop



Den avslutande rutan i mitt spel. Den handlar om att samla ihop sig själv, det man gjort och reflektera. Illustrationen ovan är inte riktigt bra, den saknar något. Eller massor. Men, den får symbolisera det jag känt nu på slutet. Istället för att lägga mer tid på den, går jag nu vidare med att jobba med form. Jag har börjat så sakteliga men har inte riktigt de bra idéer jag skulle vilja ha tyvärr. Imorgon ska jag arbeta mer med den röda tråden.



Nu försöker jag greppa vad det är jag åstadkommit hittills i projektet och knyta ihop säcken i form av vidare gestaltning som går utanför pappret. Då kan det se ut såhär. Kanske är den röda tråden på väg ut i det fria för att bilda något tredimensionellt?

Jag tänker karta, vägar genom livet, händelser, möten och den röda tråden.















3 kommentarer:

enannie sa...

Pärlor! OOH! Men gudars, jag har verkligen blivit knäpp. Det liksom nästan killade i magen när jag klickade på bilden, fick upp den stor och såg pärlorna nära. sådär fint ihopsmälta, röda... Hmm.

Men iaf. Vilka härliga bilder du har i din spelplan! Typiskt dig att vara sådär träffande! :D Liksom roliga, talande, spännande bilder. Den skulle göra sig som upptryckt affisch. På plottern om inte annat. ;)

Blir fint att ses imon, du får mer än gärna guida mig också, även om jag inte är en fjortis. (Eller nu sa jag kanske för mkt.)

Kram!

s sa...

Hej! tack för igår. vill bara meddela ändrat redovisningsdatum, kolla bloggportalen.

m.v.h. S

MOXY sa...

Gillar dit formspråk. Kan följa dina tankar genom bilderna, ja, tröttna på sig själv,,man analyserar och tänker till slut känna det som man analyserar det man gör,Men det känns som du hart hittat en balans i ditt tänkande och analyserande.Fortsätt och spela ditt spel