måndag 22 december 2008

Digital miljö

Ett andra liv...

Jag loggar in i second life som Soho Falconer. Jag föds och vet inte riktigt hur det fungera i detta virtuella liv.
Vart ska jag? Vem är jag? Varför ska jag gå omkring här??
Jag börjar i alla fall röra mig runt och fattar snart att man kan förflytta sig till andra delar på världskartan.

Jag teleporteras till Danmark..finner en cykelaffär och undrar om jag har några pengar på fickan? Det har jag inte men det visar sig att cykeln är gratis. Jag hoppar upp och är nu redo att se den virtuella världen med hjälp av min röda springare.




Jag försöker prata med andra människor men får inte några riktigt vettiga svar på mina frågor.
Känns som att jag behöver mycket tid för att lära och förstå hur man överlever i denna värld..


Jag tänker att jobb o pengar kanske behövs och entrar ett jobcenter. Väl inne förstår jag inte riktigt hur jag ska gå till väga.. jag är nog trög... går ut och upptäcker att cykeln är stulen!...
Jag ska ge detta mer tid, jag är envis och vill förstå men i skrivandets stund är jag aningen grinig på denna annorlunda värld.
World of Warcraft är på nedladdning och jag är nyfiken. Jag ska interagera även i detta forum för att upptäcka, lära mig och förstå... jag återkommer när detta är gjort.

1 kommentar:

NYA TINAS UNIVERSUM sa...

Vill du veta mer om Second Life så varför inte följa det genom min blogg?:

http://tinasuniversum.blogspot.com/

Sen kan du gå med i min grupp när du är inne i Second Life:

Swedish People in SL - så hittar du fler både nya och äldre rutinerade medmänniskor

Varmt Välkommen/Tina