lördag 15 november 2008

HDK - vecka

Måndag... gruppen samlas. gul prick i pannan.
Vi diskuterar kring ordet välfärd, många tänker olika..och lika. Vi arbetar fram ett välfärdsspel där man slår tärning om vart man ska gå. Genom kåkstad, via härbärge fram till målet...Utopia.
dethär var kul!

Tisdag... ordet nöje...stämmningen något avslagen...en gigantisk borg.

Onsdag...MAKT...en ängel med brinnande vingar..och ansiktet...va, george bush??. Ha, ett glödande hjärta får han i alla fall.
Ser film klockan två. oj konstigt... två män filmar döda djurs förruttnelseprocess... och en kvinna med amputerade ben...jag är förvirrad.
Jag undrar lite... vad blir det av veckan? vad är målet...känns luddigt

Torsdag...hem...känner att det som blivit till denna dag lutar mer åt ordet nöje, eller?...

Fredag...skönt det faller på plats... att få se filmerna och bilderna med kommentarer det knyter ihop veckan fint och vilka resultat det blev... nu känns det bra igen. Kul avslutning!

Bra vecka som blivit ännu bättre med ett tydligare mål. Jag saknade information om vad som skulle hända och i mitten av veckan var förvirringen, kanske inte total men ja, förvirrat o lite slött i alla fall. Vad arbetar vi mot?? undrade vi.
Men i efterhand känns det bra. Nu känner vi varandra lite bättre, har diskuterat, byggt och brottats med uppgiften och jag har lärt mig endel om gruppdynamik... om hur viktigt det är att alla försöker och att alla öser ur sitt bagage och delar med sig, vad intressant det blir då.

Väldigt imponerad är jag av liveorkestern som satte ljud till den svartvita stumfilmen...vilket sammarbete och vilken timing...woooa!

Inga kommentarer: